( Haber Korhan Varol Öztürk ) Bolu'nun en büyük zenginliklerinden biri olan ormanlar, bu kez doğa düşmanlarının hedefi oldu.
Merkeze bağlı Çivril Köyü ile Karamanlar Köyü arasındaki ormanlık alanda ortaya çıkan görüntüler, duyarlı vatandaşların tepkisine neden oldu. Kimliği belirsiz kişi ya da kişiler tarafından ormanın içerisine gelişigüzel şekilde bırakılan ev eşyaları, mobilya parçaları, plastik atıklar, molozlar ve çeşitli çöpler doğayı çöplüğe çevirdi.
Vatandaşlar tarafından kaydedilen görüntülerde, çam ağaçlarının arasında onlarca poşet, pet şişe, suntalar, dolap parçaları ve evsel atıkların bulunduğu görüldü.
Ormanın ortasında çöp dağı
Doğal güzelliğiyle dikkat çeken bölgede oluşan görüntü, görenlere "Bu kadarına da pes" dedirtti.
Özellikle yaz aylarında yangın riskinin arttığı bir dönemde ormanlık alana bırakılan atıkların sadece çevre kirliliğine değil, olası bir facianın da önünü açabileceği belirtiliyor.
Vatandaşlar, evsel atıkların ve molozların bilinçli şekilde bölgeye taşındığını belirterek sorumluların tespit edilmesini istedi.
"Burası çöplük değil"
Bölge sakinleri, doğaya karşı işlenen bu sorumsuzluğun cezasız kalmaması gerektiğini ifade ederek yetkililere çağrıda bulundu.
Ormanlık alanların gelişi güzel atık bırakılacak yerler olmadığını belirten vatandaşlar, hem temizlik çalışması yapılmasını hem de çevreyi kirleten kişilerin tespit edilerek gerekli işlemlerin uygulanmasını istedi.
Doğanın kalbine bırakılan çöp yığınları, çevre duyarlılığı konusunda daha fazla denetim ve farkındalık gerektiğini bir kez daha gözler önüne serdi.
