Akgül açıklamasında, Bolu’da trafik keşmekeşinin yaşanmamasının belediye yönetimiyle değil, vatandaşın hoşgörüsüyle sağlandığını belirtti.
“Bugün Türkiye genelinde birçok şehirde trafik karmaşası yaşanırken, Bolu’nun örnek bir şehir olarak anılmasının sebebi direksiyon başındaki Bolulu’nun nezaketi ve sabrıdır” diyen Akgül, esas sorunun otopark yetersizliği olduğunu söyledi.
“6 yılda 40 bin araç arttı, otopark sayısı sıfır”
2019 yılında Bolu’da trafiğe kayıtlı araç sayısının 115 bin 125 olduğunu hatırlatan Akgül, bu rakamın Eylül 2025 itibariyle 153 bin 723’e çıktığını belirtti.
Akgül, “Araç sayısı 6 yılda neredeyse 40 bin artmış. Peki aynı dönemde Bolu’ya kazandırılan otopark sayısı kaç? Sıfır. Hatta eksi, çünkü var olan bir otopark yıkıldı ama yenisi yapılmadı” dedi.
“Bilimsel yönetimse, önce otoparka çözüm bulunsun”
Vatandaşın evine ya da işine kilometrelerce uzakta araç park yeri aramak zorunda kaldığını vurgulayan Akgül, “Sorun trafik değil, otopark yetersizliğidir. Eğer gerçekten bilimsel kent yönetimi diyorsak, vatandaşın aracını bırakacak yer bulamamasına çözüm üretelim” ifadelerini kullandı.
Akgül, açıklamasını “Bolu insanıyla örnek bir şehir, yönetenler de örnek olmalı. Tanju Özcan’ın sözde ‘bilimsel kent yönetimi’ önce otopark sorununa çare bulsun” sözleriyle tamamladı.